Rak piersi to poważna choroba, która późno wykryta można doprowadzić do śmierci. Walka z nowotworem wymaga wielu wyrzeczeń i tylko wsparcie bliskich osób pozwala przetrwać ciężkie chwile i pokonać raka. Aby zwrócić uwagę na niską świadomość społeczną tej sytuacji realizowana była kampania BreastFit, której celem było zwrócenie uwagi na wysoką wartość wspierania kobiet w chorobie nowotworowej.
Kampania pod hasłem Kobiecy biust. Męska sprawa rozpoczęła się 28 czerwca 2018 roku od premiery spotu na ekranie kinowym w Multikinie Ursynów. Bardzo ważną rolę w życiu chorej kobiety odgrywają mężczyźni – mężowie, synowie, bracia czy ojcowie. To do nich zwracano się w kampanii, aby edukować, jak właściwie zachowywać się, gdy w rodzinie zostanie wykryty rak. W spocie reklamowym o tej sytuacji mówią właśnie chore kobiety. Leczenie nowotworu trwa bardzo długo i wymaga stosowania poważnych terapii, dlatego pomoc najbliższych jest nieoceniona.
Polskie społeczeństwo nie chce mówić o trudnych tematach, dlatego nowa kampania BreastFit służy przełamaniu tabu i rozpoczęcia społecznej dyskusji na temat zaawansowanego raka piersi. Badania wskazują, że blisko połowa chorych Polek i ich opiekunów odczuwa negatywne nastawienie społeczeństwa. Wynika to z braku wiedzy o sposobie rozmowy z osobą w czasie leczenia. Większość osób woli odsuwać od siebie tak trudne kwestie i nie podnajmować rozmowy.
Inicjatorem kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa jest Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej. Ma ona na celu również pobudzenie polskich kobiet do systematycznych badań, gdyż z zaawansowanym stadium raka boryka się aż 30 proc. wszystkich chorych kobiet. Złośliwy rak jest choroba przewleką i często leczenie ogranicza się do przedłużenia życia kobiety oraz minimalizacji skutków choroby. Możliwość zmniejszenia dolegliwości bólowych jest niezwykle cenna, dlatego kampania BreastFit służy też informowaniu o innych formach leczenia, które już są dostępne w Europie Zachodniej. Dzięki nim jakość życia kobiet w poważnym stadium nowotworu jest znacznie wyższa.
Dodaj komentarz